|
|
19. novembar 2022. |
|
|
Bucharest Early Music |
|
|
|
Barokni ansambl SEMPRE
Mirčea Jonesku / Rafael Butaru / Mirčea Grigore Lazar - barokna violina
Tamara Dica - barokna viola
Lazar Zsombor - barokno violončelo
Ištvan Čata - violone
Andrej Jovanić - teorba, barokna gitara
Raluca Enea – čembalo
„BAROQUE UNKNOWN” – NEPOZNATI BAROK
J. Ph. Rameau (1683 – 1764): din opera ”Les Indes Galantes”: Ouverture – Musette – Menuets
Nicolas Chédeville (1705 – 1782): Le Printemps ou Les saisons amusantes, op. 8 – La Moisson: Allegro – Largo – Allegro
H. Albicastro (1660 – 1730): Concertul în fa major, a 4, op. 7, Nr. 1: Spiritoso – Allegro – Grave – Allegro
J. M. Leclair (1697 – 1764): Concertul în do major, op. 7, nr. 3: Fără titlu – Adagio – Allegro assai
G. A. Brescianello (1690 – 1758): Triosonata în si minor, pentru două viori și basso continuo
Largo – Presto – Adagio – Presto
J. G. Pisendel (1687 – 1755): Concertul în re major, pentru vioară și orchestră de coarde:Vivace. Andante. Vivace – Andante – Vivace |
|
|
|
|
03. avgust 2022. |
|
|
Solistički koncert
ANDREJ JOVANIĆ - francuska teorba i barokna gitara
Robert de Visée, Francesco Corbetta i Jedno veče u Versaju, 1686 |
Barokna muzička gozba
Svrha istorijske interpretacije muzike proizilazi iz jednostavnog zapažanja: budući da je stil interpretacije u intimnoj vezi sa svojstvima instrumenata koji se koriste, muziku je neophodno izvoditi na kopijama autentičnih istorijskih instrumenata, a instrumentalne tehnike moraju biti bazirane na znanju stečenom iz istorijskih izvora (uputstava, instrukcija, manuskripata i ikonografije).
Cilj istorijske interpretacije nije da diskredituje interpretaciju barokne muzike na savremenim instrumentima, već je to želja da se publici prenese jedinstveni doživljaj koji ona pruža i koji, po svojoj ekspresiji, stilski ima veći značaj.
“Zadatak muzičara je da oseti i razume suptilni svet koji leži između nota na papiru i onoga što slušalac stvarno treba da čuje. Kada se radi o ranoj muzici, taj zadatak je gotovo utopijski, ...jer kako savremeni muzičar može da dâ izraz repertoaru društva toliko različitog od sadašnjeg? ...Potreban je duh istraživanja i razumevanja rane teorije muzike, ali takođe i poznavanje tradicionalne muzičke prakse koja i danas postoji...”
Francois Lazarevitch: Citati iz uvodnog teksta Et La Fleur Vole – Les Musiciens de Saint Julien
(CD 2010 / Alpha167/ www.alpha-prod.com) |
|
U crkvi Uznesenja Blažene djevice Marije, Veliki trg 4, Zemun, 3. avgusta 2022. je održan izuzetan solistički koncert, po mišljenju publike, pod nazivom „Robert de Visée, Francesco Corbetta i Jedno veče u Versaju, 1686.“.
Naša eminentna muzička kritičarka Gordana Krajačić je, posle koncerta, napisala: „Bio je pravi umetnički doživljaj susret sa ovim umetnikom i ovim delima...“ (Muzička kritika, „Muziciranje u jednom dahu“, Blic, 9. avgust 2022, Pop&Kultura, str.22).
Svirao je Andrej Jovanić na francuskoj teorbi i baroknoj gitari. |
Program:
|
Osvrt i kritika |
Politika 4. avgust 2022.
Sinoć u Beogradu,
broj 39041, str.16 |
|
Blic, 9. avgust 2022.
Pop & Rok, broj 1936, str. 22,
Muzička kritika, Gordana Krajačić |
|
|
|
|
|
|
Najave:
- Dan u Beogradu.rs
- Vesti.rs
- Nymbus Agencija.co.rs
- Facebook
Detaljnije:
Nymbus Agencija.co.rs |
|
|
|
|
21. mart 2022. |
|
|
Bucharest Early Music Festival (Ro)
Ponedeljak, 21. marta 2022. godine u 19.00 časova a povodom Dana stare muzike http://www.earlymusicday.eu/ i rođendana J. S. Bach.a (1685.), u Kraljevskom salonu (Nacionalni muzej umetnosti Rumunije – Bukurešt): |
|
|
|
„BAROQUE UNKNOWN” – NEPOZNATI BAROK
Barokni ansambl SEMPRE:
Mirčea Jonesku / Rafael Butaru / Mirčea Grigore Lazar - barokna violina
Tamara Dica - barokna viola
Lazar Zsombor - barokno violončelo
Ištvan Čata - violone
Andrej Jovanić - teorba, barokna gitara
Raluca Enea – čembalo
Program:
- J. F. Fasch (1688 - 1758): Simfonija u g-molu, FaVV Mg 1
- J. D. Heinichen (1683 - 1729): Koncert u a-molu za violinu i gudački orkestar: Largo e staccato - Allegro - Affettuoso - Allegro
- H. Albikastro (1660 - 1730): Koncert u F-duru, 4., op. 7, br. 1: Duhovit - Vedar - Ozbiljan - Vedar
- J. G. Pisendel (1687 - 1755): Koncert u D-duru, za violinu i gudački orkestar: Vivace. Andante. Živahno - Andante - Živo
- G. A. Brescianello (1690 - 1758): Trio sonata u b-molu, za dve violine i baso kontinuo: Largo - Presto - Adagio - Presto
- C. Ph. Em. Bah (1714 - 1788): Simfonija u G-duru, Vk 173: Allegro Assai - Andante - Allegretto
Organizatori:
Bucharest Early Music Festival
Muzeul Național de Artă al României
Fundatia Calea Victoriei
Radio TRINITAS
Detaljnije:
www.earlymusic.ro
Video sa koncerta na facebook.com |
|
|
|
|
na prethodnu stranu / na vrh strane |
|
|
|
|
|